Jurek i Wojtek chcieli kupić tę samą grę komputerową. Niestety, Jurek miał tylko 3/4, a Wojtek 0,6 potrzebnej kwoty. Postanowili połączyć swoje oszczędności i kupić wspólnie jedną taka grę. Oblicz, ile kosztowała gra, jeśli ze wspólnych pieniędzy zostało im jeszcze 21zł?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T16:30:33+01:00
X- cena gry

0,6x + 0,75x = x + 21
1,35x - x = 21
0,35x = 21 /: 0,35
x = 60

Odp. Gra kosztowała 60 zł.
2 5 2
2009-10-27T16:31:45+01:00
X = cena gry
Jurek miał 3/4 x
Wojtek miał 6/10x

3/4 x + 6/10 x = x +21
15/20 x + 12/20 x = x+21
27/20 x = 20/20 x +21 / -x
7/20 x = 21/*20
7x = 420 / :7
x = 60 zł

Jurek miał 45 zł.
Wojtek miał 36 zł
sprawdzenie 45+36 = 60 +21
81 = 81
2009-10-27T16:32:41+01:00
X- cena gry
0,6x + 0,75x = x + 21
1,35x - x = 21
0,35x = 21 /: 0,35
x = 60 - cena gry