Odpowiedzi

2010-03-19T18:23:50+01:00
1)
Dane:
t=15 minut = 0,25 h
V=4 km/h

szukane: s=?


V=s/t *t
s=v*t

s= 4 * 0,25
s= 1 km

Od. Przejdzie 1 kilometr.

2)
Dane:
s=18km=18*1000=18000 m
t=2h= 2*60min*60s=720s

szukane:
V=?

v=s/t

v=18000/720
v=25 m/s

Jechał z prędkością 25 m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T18:25:57+01:00
1.)
4 km - 1 godzina
1 godz = 60 min
60 min / 15 min = 4
4 km = 4000 m
4000 m / 4 = 1000 m = 1 km
Odp.: Piechur w ciągu 15 min przejdzie 1 km.
2.)
18 km = 18 000 m
2 godz = 120 min = 7 200 sekund
18 000 m / 7 200 s = 2,5 m/s
Odp.: Jechał z prędkością 2,5 m/s.

3 3 3
2010-03-19T19:19:53+01:00
1)
4 km = 1 godzina
1 godz = 60 min

2 km = 60 : 2 = 30 minut
1 km = 30 : 2 = 12 minut

Odp.: Piechur w ciągu 15 min przejdzie 1 km.

2)
18 km = 18 000 m
2 godz = 120 min = 7 200 sekund

18 000 m : 7 200 s = 2,5 m/s

Odp.: Jechał z prędkością 2,5 m/s.

Powodzenia :)
3 3 3