Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T18:25:39+01:00
W tym zadaniu źle napisałeś wzór na tlenek niemetalu, gdyż ta sól pochodzi od kwasu siarkowego IV a ten kwas powstaje z tlenku siarki IV(SO2) i w tym zadaniu również należy użyć tego tlenku a więc:
tlenek metalu + tlenek niemetalu -----> sól
Na2O + SO2 -----> Na2SO3

Zasada + tlenek niemetalu -----> sól + woda
2NaOH + SO2 ----> Na2SO3 + H2O
1 5 1
2010-03-19T18:26:16+01:00
Tlenek metalu + tlenek niemetalu -----> sól
Na2O + SO2 -----> Na2SO3

Zasada + tlenek niemetalu -----> sól + woda
2NaOH + SO2 ----> Na2SO3 + H2O
2010-03-19T18:26:53+01:00
Mamy uzyskać Na2SO3, więc musimy do reakcji wziąść SO2, a nie 3

Na2O + SO2 -----> Na2SO3

NaOH + SO2 ----> Na2SO3 + H2O
najpierw wyrównujemy sód. Po prawej są dwa, więc dopisujemy 2 przed NaOH:
2NaOH + SO2 ----> Na2SO3 + H2O
i wszystko się zgadza
2 3 2