1..
Marzena kupiła notesy 60-kartkowe, 32-kartkowe i 16-kartkowe. Notesów najcieńszych jest o 5 więcej niż 32-kartkowych, a najgrubszych-tyle ile 16-kartkowych i 32 kartkowych razem. Wszystkie notesy zawierają łącznie 1220 kartek. Ile notesów każdego rodzaju zakupiła Marzena? Ułóż odpowiednie równanie i rozwiąż je.

2..
Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500zł. Płaszczy było o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia.

3..
Na przedstawienie przeszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójka 4-letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równian i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru.

Proszę o szybkie rozwiązanie potrzebę mi to na dzisiaj do 20.00.
Daje naj naj naj.
Proszę o pomoc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T18:39:14+01:00
1.
x- ilość notesów 32-kartkowych
32x+ 16(x+5)+60(2x+5)=1220
32x+16x+80+120x+300=1220
168x=840
x=5
Odp: notesów 32-kartkowych było 5, 16-kartkowych 10 a 60-kartkowych 15.

2.
x-cena kurtki
x+180-cena płaszcza
15x+12(x+180)=13500
15x+12x+2160=13500
27x=11340
x=420
odp. Kurtka kosztuje 420 zł a płaszcz 600 zł
3.
d-dorośli
m-dzieci
d+m=123
3(d-1)=m-2

d+m=123
3d-3=m-2

d+m=123
m=3d-1
d+3d-1=123
4d=124
d=31
123-31=92
Odp.Przyszło 31 dorosłych i 92 dzieci.
2010-03-19T18:46:39+01:00
Zad.1
60 kar.= x+x+5 zeszytów
32 kar.= x zeszytów
16 kar.= x+5 zeszytów
1220- łączna liczba kartek
1220=x*32+16*(x+5)+60*(2x+5)
1220=32x+16x+80+120x+300
1220=380+168x
1220-380=168x
840= 168x /168
5=x
32 kart.= 5 zeszytów
16 kart.= 10
60 kart.=15
zad.2
cena kurtki= x
cena płaszcza= x+180
łączna cena= 13500zł
13500=x*15+12(x+180)
13500=15x+12x+2160
13500-2160=27x
11340=27x
420=x
kurtka kosztowała 420 zł, a płaszcz 600zł.