PROSZE O JAK NAJSZYBSZE ROAZWIĄZANIE !!!!!!!!

kolejka elektryczna jadáca z gdańska do gdyni zatrzymuje się na kilkunastu stacjach. m. in w sopocie i oliwie :
* jedną czwartą tego czasu jedzie z oliwy do sopotu
*z gdańska do sopotu jedzie 21min.
* z oliwy do gdyni jedzie 19 min.
oblicz, jak długo jedzie kolejka z gdańska głównego do gdyni głownej.
ustal x i zapisz rówananie

2

Odpowiedzi

2010-03-19T18:30:01+01:00
19+21=40=125%
125%=40
100%=x
100*40+4000 4000:125=32

Odp. Kolejka z Gdańska do Gdyni jechała 32 min.

Dasz najlepszą?
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T18:30:08+01:00
19+21-¼x = x
40=1¼x /: 4/5
x=32 min
Odp. Kolejka elektryczna z Gdańska do Gdyni jedzie 32 min.

ps. mialam to dzis na lekcji wiec mam dobrze :)
liczę na naj :)
1 5 1