Odpowiedzi

2010-03-19T18:32:23+01:00
Prawo w życiu społecznym pełni bardzo dużą rolę, bo gdyby go nie było, to ludzie mogliby siebie bezkarnie zabijać, kraść, bić, oszukiwać itp.
2010-03-19T18:34:47+01:00
Nie wiem czy to o to chodzi ale ostatnio na lekcji mialam cos podobnego:)


napewno wprowadzenie wielu praw wprowadza lad spoleczny czyli (stabilizacja)
rola organizacyjna (tworzy ramy dzialania wladzy publicznej)
- Represyjna (wymierzanie kar)
- wychowawcza (wskazuje pozytywne i negatywne wzorce nasladowania
-kontrolna( kontroluje zachowania spoleczne)
-dystrybucyjna(Sprawiedliwy pdozial dobr spolecznych
- regulacyjna (rozstrzyga konflikty spoleczne)

Dzieki czmeu ammy wiele praw Np prawo do edukacji pracy do opieki medycznej itp:)


mam nadzieje z eudalo mi sie w jais taM SPOSOB POMOC:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T18:36:55+01:00
Prawo w życiu społecznym odgrywa ważną rolę. Jest ono niezbędne, ponieważ ustanawia ład i porządek w państwie. Prawo ustanawia zakazy nakazy oraz kary za jego przekroczenie. Rolą prawa jest również obrona poszkodowanych. Prawo zawarte jest w konstytucji, kodeksie prawnym lub też kodeksie drogowym.