7.Krzyś rozbił skarbonkę i policzył że było w niej 32 zł w monetach po 2 zł , 1 zł , 50 gr, i 20 gr.Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek . Dwudziestogroszówek było 10 , ile monet było w skarbonce ?

3

Odpowiedzi

2010-03-19T18:35:05+01:00
------------------------------------------Sprawdzenie:
x - ilość dwuzłotówek----------------I 5*2 = 10
2x - ilość złotówek--------------------I 10*1 = 10
4x - ilosć 50-groszówek---------------I 20 * 0,5 = 10
10 - ilość 20-groszówek---------------I 10 * 0,2 = 2
32 - posiadana kwota w zł

2x + 2x + 1/2 * 4x +2 = 32
6x + 2 = 32 /-2
6x = 30 / :6
x = 5

10 + 20 + 10 + 5 = 45

Odp. W skarbonce było 45 monet.

;P
Miałam to niedawno ;PP
2 3 2
2010-03-19T18:36:23+01:00

x - liczba 2zl
2x - liczba 1zl
4x -liczba 0,5zl
10 - liczba 0,2zl


2x + 2x + 1/2 * 4x +2 = 32
6x + 2 = 32 /-2
6x = 30 / :6
x = 5

10 + 20 + 10 + 5 = 45

W skarbonce było 45 monet.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T18:42:56+01:00
Dane:
32zł - cała suma
x - 1 złotówki
1/2 x - 2 złotówki
2x - 0,5 złotówki (50 groszowki)
10 - 0,2 zlotowki (20 groszowki)

x * 1 + 1/2x * 2 + 2x * 0,5 + 10 * 0,2 = 32
1x +1x +1x +2 = 32
3x=32 -2
3x=30 |:3
x=10

10- il. 1 zł
1/2 * 10 = 5 - il 2 złotówek
2 * 10 = 20 il 50 groszowek

20 + 10 + 5+10=45

Odp. w tej karbonce było 45 monet.
2 4 2