Wieśniaczka sprzedaje jajka na targu. Pierwszemu klientowi sprzedała 40% WSZYSTKICH swoich jajek i 4 jajka. Drugiemu sprzedała 40% od RESZTY i 2 jajka. Trzeciemu sprzedała 40% od RESZTY POZOSTAŁYCH i 2 jajka. Zostały jej 4 jajka. Ile miała jaj?

2

Odpowiedzi

2010-03-19T18:56:28+01:00
X - liczba jaj na poczatku
pierwszy klient - x-(0,4x+4)=x-0,4x-4=0,6x-4
drugi klient - (0,6x-4)-[0,4(0,6x-4)+2]=(0,6x-4)-[0,24x+0,4]=0,6x-4-0,24x-0,4=0,36x-4,4
trzeci klient - (0,36x-4,4)-[0,4(0,36x-4,4)+2]=(0,36x-4,4)-[0,144x+0,24]=0,36x-4,4-0,144x-0,24=0,216x-4,64
0,216x-4,64=4 /*1000
216x-4640=4000
216x=8640 /:216
x=40

Odp: Miała 40 jaj.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T19:00:16+01:00
X=ilosć jajek
1 klient:
40%x+4=0,4x+4

zostało:
x-(0,4x+4)=x-0,4x-4=0,6x-4

2 klient:
40% (0,6x-4)+2=0,24x-1,6+2=0,24x+0,4
zostało:
0,6x-4-(0,24x+0,4)=0,36x-4,4

3 klient:
40%(0,36x-4,4)+2=0,144x-1,76=0,144x+0,24

x-(0,4x+4+0,24x+0,4+0,144x+0,24)=4
x-0,784x=4+4,64
0,216x=8,64
x=8,64:0,216
x=40 miała jajek