Wyjaśnij, dlaczego po skrzyżowaniu grochu czystej linii kwitnącego na biało z grochem czystej linii o czerwonych kwiatach wszystkie osobniki pokolenia potomnego kwitną na czerwono.
Potrzebuje tego zadania na teraz. Będę wdzięczna za pomoc :)

2

Odpowiedzi

2009-10-27T16:42:17+01:00
Czysta linia biała ; aa
czysta linia czerwona ; AA

musisz zrobic krzyzowke genetyczna, podstawiajac aa i AA, wtedy wychodzi ci, ze cale potomstwo ma genotyp Aa. kolor czerowny w przypadku tych kwiatow, jest kolorem dominujacym (duza litera A), a wiec dominuje nad bialym (male a.)
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T17:50:01+01:00
Kwitną na czerwono, ponieważ gamety grochu czerwonego są dominujące.

AA - czerwony groch
aa - biały groch

kwiaty są koloru czerwonego bo są heterozygotyczne, czyli mają gamety Aa
6 4 6