Odpowiedzi

2010-03-19T18:47:29+01:00
TG=SIN/COS

TG=2

SIN=2COS
11 5 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T18:48:36+01:00
Tgα = sinα/cosα
sin²α+cos²α = 1

2 = sinα/cosα
sin²α+cos²α = 1

sinα = 2*cosα
(2*cosα)²+cos²α = 1

4cos²α+cos²α = 1
5cos²α = 1
cos²α = 1/5
cosα = 1/√5 = 1/√5*√5/√5 = √5/5
cosα = √5/5

sinα = 2*√5/5 = 2√5/5
sinα = 2√5/5
28 4 28
2010-03-19T18:53:50+01:00
Tgα=dwie pierwsze
mamy trójkąt prostokątny tg= stosunek przyprostokatnej lezacej naprzeciw kata do drugiej przyprostokatnej

z pitagorasa (2x)do kwadratu + xdo kwadratu = cdo kwadratu - c to przeciwprostokatna trojkata c^2=x^2 +4x^2
c^2=5x^2 ^(do kwadratu)
c=pierwiastek z 5x

sinα- stosunek przyprostokatnej lezacej naprzeciw kata do przeciwprostokatnej= 2x/pierwiastek z 5x=2/pierwiastek z 5(x sie redukuje)=2pierwiastki z 5 rzez 5

cosα=stosunek przyprostokatnej lezacej przy kacie do przeciwprostokatnej= x/pierwiastek z 5x=1/pierwiastek z 5=pierwiastek z 5/5
27 4 27