Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-19T18:55:57+01:00
Zad 1
Najpierw namnażają się komórki w cebulce włosa, który z kolei robi się większy i opuszcza skórę, aż w końcu my widzimy go jako włos.
Zad 2
Komórki włosa już na samym początku posiadają barwnik melaninę, która je barwi na określony kolor w zależności od ilości barwnika mamy określone odcienie.
Pozdrawiam!
2010-03-19T18:56:53+01:00
Na ludzkiej głowie rośnie między 80 000 a 120 000 włosów. Każda łodyga włosa jest przytwierdzona w mieszku włosowym (torebce włosowej), który jest mającym kształt rurki zagłębieniem w naskórku skóry głowy. Na skórze głowy znajdują się też małe gruczoły skórne produkujące łój (sebum) oraz substancje tłuszczowe. Owe gruczoły skórne opróżniają swoją zawartość do zewnętrznej części mieszków włosowych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T18:58:13+01:00
Na początku komórki w cebulce włosa namnażają się ,potem włos robi się większy i opuszcza skórę.
Włosy rosną około 0,35 mm w ciągu doby.Rosną przez okres 6 lat,potem zatrzymują się i wypadają.Gdy wypadną na ich miejscu pojawiają sie nowe włosy.Czynniki wpływajace na wzrost włosów: wiek człowieka,temp.,stan zdrowia,klimat,wiek człowieka,dieta,uwarunkowanie genetyczne.

Kiedy wyrasta włos ma on już kolor ponieważ działa na to melanina,która znajduje się w pigmencie włosa i to ona nadaje kolor włosom.