Po rzece przepływa motorówka z jednego punktu do drugiego i z powrotem. Ile razy czas ruchu motorówki płynącej pod prąd jest większy od czasu ruchu w dół rzeki, jeżeli szybkość prądu rzeki wynosi V1=2m/s , a szybkość motorówki względem V2=10m/s ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T19:13:53+01:00
Droga jaka jest do przebycia jest taka sama w obu przypadkach więc to ją będziemy porównywać.

S=t1*(v1+v2)
czyli czas z jakim motorówka płynie z prądem i jej wypadkowa prędkość jest większa

S=t2*(v2-v1)
bo motorówka płynie pod prąd i wypadkowa prędkość jest mniejsza

Drogi są takie same więc przyrównujemy

t1*(v1+v2)=t2*(v2-v1)

t1/t2=(v2-v1)/(v1+v2)
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2010-03-19T19:41:04+01:00
S=t1*(v1+v2)
s=t2*(v2-v1)
t1*(v1+v2)=t2*(v2-v1)
t1/t2=(v2-v1)/(v1+v2)