Rozwiąż zadania:
1. Staś ze swym bratem często bawią się w piaskownicy. tata upił chłopcom nowe wiaderka w kształcie walca. Wiaderko Stasia ma 14 cm średnicy i 20 cm wysokości, a wiaderko brata ma 18 cm średnicy i 16 cm wysokości. W wiaderku którego z chłopców zmieści się więcej piasku i o ile cm3? przyjmij <ze (pi) ma 3
2. przed sklepem stoi kosz na śmieci, który ma kształt graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego o boku 20 cm i wysokości 60cm. oblicz pojemność tego kosza. zapisz obliczenia, do obliczeń przyjmij, że pierwiastek z 3 ma 1,7 . wynik podaj z dokładnością do 1 litra
3. sprzedawca obniżył cenę lodówki o 20%, a następnie nową cenę obniżył jeszcze o 120 zł. po tych obniżkach rodzice Stasia zapłacili za lodówkę 990 zł. oblicz cenę lodówki przed obniżką i o ile procent zmniejszyła się cena w wyniku obydwu obniżek. wynik podaj z dokładnością do 1%.

Błagam Was napiszcie mi rozwiązanie. Bardzo proszę

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T19:47:00+01:00
1.
wiaderko Stasia
śr=14cm
r=7 cm
h=20 cm
π=3 cm

V= πr² ²*h
V=3*7²*20
V=3*49*20
V=2940 cm³ - pojemność wiaderka Stasia

wiaderko brata
śr=18 cm
r=9 cm
h=16 cm
π=3 cm

V= πr² *h
V=3*9²*16
V=3*81*16
V=3888 cm³ - pojemność wiaderka brata

3888-2940=948 cm³
W wiaderku brata zmieści się więcej piasku o 948cm³ od wiaderka Stasia

2.
a=20 cm
H=60 cm
√3=1,7

V=Pp*H
Pp=3a²√3 /2
V=(3*20²*1,7):2*60
V=2040:2*60
V=61 200 cm³

1l=1000 cm³
61 200 : 1000=61,2 l =61l

3.
x-pierwsza cena lodówki
x-02x- druga cena lodówki (po I obniżce)
x-0,2x-120 -trzecia cena lodówki (po II obniżce)

x-0,2x-120=990
0,8x=990+120
0,8x=1110/ :0,8
x=1387,5 - cena lodówki przed obniżką

1387,50 - 100%
990 - x%
x=990*100%:1387,5=71,35%=71%
100%-71%=29%
2010-03-19T19:49:28+01:00
V=πr²×H
Staś
V=π×7²×20=49π×20=980πcm³
980×3=2940cm³

brat
V=πr²×H
V=π×9²×16=81π×16=1296π
1296×3=3888cm³
Brat w swoim wiaderku zmiesci wiecej piasko o 948 cm²

zad 2
V=Ppods×H
Pp=6×a²√3/4
Pp=6×20²√3/4=600√3cm²

V=600√3×60=36000√3cm³
36000×1.7=61200cm³=0.061m³=61dm³=61litrow


zad 3
990+120=1110
1110-80%
x-100%
x=111000/80=1387,5zl


1387.5-100%
990-x
x=99000/1387.5=71%
100%-71%=29%
cena zmniejszyla sie o 29 %