1)Wykonaj działanie i redukcję wyrazów podobnych w wyrazeniu
x-2(3+x)-4(x- 2 i jedna czwarta)
2)Oblicz wartość liczbową wyrażenia -6x(3-y) x=0,5 y= dwie trzecie
3)Rozwiąż równanie 3(x-2)-0,5(x-10)=-6
4)Rozwiąż nierówność 3(a-5)+8<17
5)Dwa podręczniki kosztują razem 26,40 jeden podręcznik jest droższy o 20% od drugiego

proszę o pomoc

2

Odpowiedzi

2010-03-19T19:30:50+01:00
Nie umiem obliczyć wszystkich ale mogę obliczyć 3...
3) 3(x-2)-0,5(x-10)=-6
3x-6-0,5x+5=-6
2,5x-1=-6
2,5x=-6+1
2,5x=5/2,5
x=2,5
Nie jestem pewna czy to dobrze.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T19:37:26+01:00
1)
x-2(3+x)-4(x-2[1/4])
x-6-2x-4x+9
-5x+3

2)
-6x(3-y) , x=0,5 , y= [2/3]
-6*0,5(3-[2/3])= -3*2[1/3])=-7

3)

3(x-2)-0,5(x-10)=-6
3x-6-0,5*x+5=-6
2,5x=-5
x=-2

4)
3(a-5)+8<17
3a-15+8<17
3a<24
a<8
````````````````````|
-----------------0-------------8-----> ( jeśli by trzeba oś narysować :)

5)
x-jeden podręcznik
y-drugi podręcznik
y=x+20%x,
x+y=26,40
y+1,2x
1,2x+x=26,40
2,2x=26,40
x=12
y=1,2x
y=1,2*12
y=14,40
jeden kosztuje 12, drugi 14,40