Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T19:39:49+01:00
W kądziołkach przędnych na końcu odwłoka pająków powstaje substancja, z której tkają pajęczynę. Początkowo ma ona postać cieczy, ale na powietrzu natychmiast krzepnie. Pająki budują pajęczyny o rozmaitych kształtach i rozmiarach. Do najbardziej znanych należą spiralne sieci krzyżaka:
1. W wybranym miejscu krzyżak wytwarza pojedynczą, grubą nić.
2. Gdy wiatr zaczepi nić o sąsiednią roślinę, pająk rozpoczyna budowę.
3. Najpierw tworzy trójkąt dźwigający ciężar przyszłej sieci.
4. Z grubych, nieklejących nici buduje rusztowanie w kształcie szprych.
5. Następnie rozpina wewnętrzną spiralę z cienkich nici.
6. Na końcu buduje zewnętrzną spiralę łowną, zbudowaną z lepkich nici.
10 4 10
2010-03-19T19:40:24+01:00
Pająki posiadają kędziołki przędne, które tą nić wytwarzają. Znajdują się w odwłoku.
6 3 6