Piotr przyłożył ucho do stalowej szyny kolejowej. W odległości 1084m od Piotra jego kolega Tomek uderzył mocno w szynę młotem. Dźwięk biegnący w szynie dotarł do Piotra 3 sekundy wcześniej niż dźwięk biegnący w powietrzu. Jaka jest szybkość dźwięku w stali, jeżeli szybkość dźwięku w powietrzu wynosi 340 m/s?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-19T19:46:03+01:00

Dane:
s=1084m
v=340m/s
Szukane:
t=?
v=s/t => t=s/v
t=1084m/340m/s=3,2s
Dane:
t=0,2s
s=1084m
Szukane:
v=?
v=s/t = 1084m/0,2s = 5420m/s
Odp Szybkość dźwięku w stali wynosi 5420m/s

dasz najj
9 4 9
2010-03-19T19:50:57+01:00
Dane:
s = 1084m
t = 3s
Vp = 340m/s

szukane:
t = ?
v = ?

rozwiązanie:
v = s/t => t = s/v
t = 1084m/340m/s = 3,2s
3,2s - 3s = 0,2s
v = 1084m/0,2s = 5420m/s

Odp: Szybkość dźwięku w stali wynosi 5420m/s.

Mogę prosić o naj?
17 4 17