Zadanie 1
Ile wynosi ciężar ciała w masie (chodzi o niutony)
2kg
2g
2 ton

Zadanie 2

Jaka jest masa ciała jeżeli na siłomierzu wskazał 5,5 N


Zadanie 3
Ile wynosi masa i ciężar bryłki żelaza o objętości 200cm3 Gęstość żelaza = 7,8g na cm3

Zadanie 4
Zbiornik paliwa w traktorze mieści 85kg ropy Gęstość ropy 0,85 g/cm3 Jaka jest pojemność zbiornika?

Zadanie 5
Zamień na jednostki układu Si
25cm
0,3 km
62m
3,5dag
0,36t
250 g
13 "C (stopni Celsjusza)
- 72 "C
1,5h
23min
54 km/h

*36dm/min
*90 mm/ms

Wie ktos jak te zadanie zrobic ? Prosze o szybkie odpowiedzi ponieważ mam to na jutro ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T16:47:47+01:00
Wzór to jest:
F = m * g
g zawsze = 10


1)
m= 2 kg
F=mg
F=2 kg * 10N/kg
F= 20N

m=2g = 0,002 kg
F=mg
F= 0,002kg* 10N/kg
F= 0,02N

m=2t = 2000 kg
F=mg
F= 2000kg*10N/kg
F= 20000N

Zad.2.
F= 5,5N

F=m*g
5,5N = m * 10
m= 0,55 kg

zad.3.
Ile wynosi masa i ciężar bryłki żelaza o objętości 200cm3 Gęstość żelaza = 7,8g na cm3

V = 200cm3
d= m/ V
Wzór po przekształceniu:
m = dV
m = 7,8g/ cm3* 200cm3
m= 1560 g = 1,56 kg

F = mg
F = 1,56 * 10
F = 15,6 N

zad4.
Zbiornik paliwa w traktorze mieści 85kg ropy Gęstość ropy 0,85 g/cm3 Jaka jest pojemność zbiornika?

d = m/v
po przekształceniu:
V= m/d
V = 85000g / 0,85g/cm3
v= 100000 cm3 = 100 dm3 = 100l (nie wiem w jakich jednostkach masz to podać )

Zad.5
25cm = 0,25 m
0,3 km= 300m
62m tego zamieniać nie trzeba - metr jest jednostką układu SI
3,5dag = 0,035 kg
0,36t = 360 kg
250 g = 0,25 kg
13 "C (stopni Celsjusza)- nie mam pojęcia jak się zamienia na Kelwiny... znaczy nie pamiętam
- 72 "C
1,5h = 5400 s
23min = 1380 s
54 km/h = 15 m/s

*36dm/min = 0,06 m/s
*90 mm/ms = tego nie wiem..

Ale myślę że dużo pomogłam?
pozdrawiam :)
1 1 1
2009-10-27T16:52:47+01:00
1.
2 kg = 20 N
2 g = 0,002 kg = 0,02 N
2 t = 1000 kg = 10000 N
2.
5,5 N / 10 N/kg = 0,55 kg
5.
25 cm = 0,25 m
0,3 km = 300 m
62 m = 62 m
3,5 dag= 35 g
0,36 t = 360000 g
1 1 1