Chemia kl. 1 gimnazjum "Ciekawa Chemia"
Ćw.5/48
Na podstawie układu okresowego pierwiastków chemicznych podaj symbole i nazwy pierwiastków o konfiguracji elektronowej:
[2,2]
[2,8,1]
[2,8,4]

Ćw. 5/57

Proszę o rozwiązanie na jutro. Bardzo dziękuje :)

2

Odpowiedzi

2010-03-19T19:51:34+01:00
1-Be- beryl
2- Na- sód
3-Si- krzem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:03:22+01:00
Zadanie 5/48
[2,2] to jest Beryl czyli Be
[2,8,1] to jest sód czyli Na
[2,8,4] to jest krzem czyli Si

Zadanie 5/58
A) Wodór, węgiel, tlen
B) Wodór-4, węgiel-2, tlen-2
C) Wiązanie kowalencyjne
D) Tak występuje między węglem a tlenem.


Te zadania są na pewno dobrze zrobione bo dostałam za nie 6...

Dasz naj??
1 3 1