Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T19:54:03+01:00
Maciek przeczytał książkę w cztery dni. Pierwszego dnia przeczytał 0,15 książki drugiego dnia przeczytał 96 stron i to było 0,4, a trzeciego dnia przeczytał 0,5 reszty książki. Ile stron przeczytał Maciek ?

Dane :
1 dzień-0,15 ksiazki czyli 15/100
2 dzień- 96 tron czyli 4/10
3 dzień 0,5 czyli 5/10
Rozwiazanie
15/100+4/10+5/10= 15/100+40/100+50/100=105/100 = 105.
odp. maciej przeczytal 105 stron ksiazki
2010-03-19T19:55:43+01:00
Maciek przeczytał książkę w cztery dni. Pierwszego dnia przeczytał 0,15 książki drugiego dnia przeczytał 96 stron i to było 0,4, a trzeciego dnia przeczytał 0,5 reszty książki. Ile stron przeczytał Maciek ?

96str to 0,4
0,15 to 36 str
0,65 to 156
0,5*156=78
96+36+78=210
odp210