Odpowiedzi

2010-03-19T20:02:41+01:00
1) 2HCl + CaCO₃ --> CaCl₂ + CO₂ + H₂O
Wydziela się CO₂

2)Mg + 2HCl --> MgCl₂ + H₂
Wydziela się wodór

3) 2 Na +2 H₂O -->2 NaOH + H₂
Wydziela się wodór

4) NaOH + NH₄Cl --> NaCl + NH₃ + H₂O
Wydziela się amoniak
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:06:28+01:00
CaCO3 + 2HCl --> CaCl2 + H2CO3 (wydzieli sie dwutlenek wegla, poniewaz H2CO3 jest nietrwały )
2HCl + Mg --> MgCl2 +H2 (wodór)
2Na + 2H2O --> 2NaOH +1.5H2 (wodor)
NaOH + NH4Cl --> NaCl + H2O + NH3