Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-19T19:54:44+01:00
X - wiek syna obecnie - 12 LAT
x - 2 syn przed dwoma laty 10 LAT 2(x-2
) wiek matki przed dwoma laty 4(x-2)+2=40+2=42 x+10
syn za dziesiec lat >22 LATA <
4(x-2)+12 matka za 10 lat
x+10+4(x-2)+10=74 x+10+4x-8+12=74 x+4x= -10 + 8 - 12 + 74 5x = 60 / : 5 x = 12


dasz najj
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T19:58:56+01:00
X - matka
y - syn

x - 2 = 4(y - 2)
x + y + 2*10 = 74

x = 4y - 6
4y - 6 + y = 54

x = 4y - 6
5y = 60

x = 4y - 6
y = 12

x = 42
y =12

Odp: Matka ma obecnie 42 lata, a syn 12
1 5 1