-Podobno po spektaklu dostała pani setki kwiatów i do tego wszystkie czerwone-zapytał dziennikarz gwiazdę teatru.
-Ach nie,nie-odrzekła gwiazda.Sporo było rózowych,dokladnie 20% wszystkich i tylko o 6 mniej bialych.Czerwonych bylo tylko 221.
-A innych kolorow nie bylo?
-Byla jeszcze jedna lososiowa roza,bardzo piekna-powiedziala gwiazda z rozmarzeniem.

Ile kwiatów dostała gwiazda ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:20:12+01:00
X - liczba kwiatów razem
0,2x - liczba kwiatów różowych
0,2x - 6 - liczba kwiatów białych
221 - liczba kwiatów czerwonych
1 - liczba kwiata łososiowego

x = 0,2x + 0,2x - 6 + 221 + 1
x - 0,2x - 0,2x = 216
0,6 x = 216
0,1 x = 36
x = 360

Odpowiedz. Gwiazda dostała 360 kwiatów
4 4 4
2010-03-19T20:23:11+01:00
X- LICZBA KWIATÓW
0,2x+0,2x-6+221+1=x
0,4x-x=-216
-0,6x=-216 /:(-0,6)
x=360
Gwiazda dostała 360 kwiatów.
2 4 2