Jaka jest pojemność (w litrach) naczynia w kształcie graniastosłupa, którego wysokość wynosi 20 cm, a podstawą jest:
a)prostokąt o bokach 12 cm i 0,8 dm
b)trójkąt o podstawie 2,5 dm i wysokości 1,6 dm
c)kwadrat o boku 4,5 cm
d)romb o przekątnych 60 mm i 85 mm

Proszę nie tylko o wyniki ale też o obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:12:59+01:00
V=Pp*h
a)
a=12 cm
b=0,8dm=8 cm
h=20cm
V=12*8*20
V=1920 cm³
1l=1000cm³
1920 cm³=1,92l

b)
a=2,5dm=25cm
h=1,6dm=16cm
h=20cm
V=0,5*25*16*20
V=4000 cm³
4000cm³= 4l

c)
a=4,5cm
h=20
V=4,5*4,5*20
V=405 cm³
405cm³=0,405 l

d)
e=60mm=6 cm
f=85mm=8,5cm
h=20cm
V=0,5*6*8,5*20
V=510 cm³
510 cm³= 0,51 L
2010-03-19T20:24:01+01:00
A) Pp=a*b 0,8dm=8cm
Pp=12*8
Pp=96cm2

V=Pp*H
V=96*20
V=1920cm3

b) Pp=1/2*a*h 20cm=2dm
Pp=1/2*2,5*1,6
Pp=1/2*4
Pp=2dm2

V=Pp*H
V=2*2
V=4dm3

c)Pp=a2
Pp=4,5*4,5
Pp=20.25cm2

V=Pp*H
V=20.25*20
V=405cm3

d) Pp=1/2*p*q
Pp=1/2*60*85
Pp=1/2*5100
Pp=2550mm2=255cm2

V=Pp*H
V=255*20
V=5100cm3