Wyjaśnij frazeologizmy:

garbate szczescie

łut szczescia

mieć więcej szczęscia niż rozumu

zezowate szczęscie

Nie proszę o proste odpowiedzi , prosze o filozoficzne ( nie z internetu , bo rozpoznam bo juz wszystkie stronki przelecialam )
dziękuje :*

2

Odpowiedzi

2010-03-19T20:46:00+01:00
Miec wiecej szczescia niz rozumu oznacza to ze komuś trafia sie wiele fartownych wygranych.Jest to osoba która dużo ryzykuje (zawsze poytywnie na tym wychodzi)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:50:45+01:00
Garbate szczęście:oznacza,że ciągle ma się pecha np. coś się wygra,a ta wygrana nie jest niczego warta

lut szczęścia - odrobina szczęścia; warunek powodzenia; splot pomyślnych okoliczności

mieć więcej szczęścia niż rozumu- postępować nieodpowiedzialnie, a mimo to unikać kłopotów

zezowate szczęście-brak szczęścia, pech
8 4 8