Do każdego z homonimów dopisz wyraz pokrewny naprowadzający na jego znaczenie. Ułóż zdania z tymi homonimami.
Wzór: marynarka- marynareczka
Zgubiłem gdzieś guzik od marynarki.
marynarka- marynarz
Wuj Adam wstąpił do marynarki dwadzieścia lat temu.
a) ranny-
ranny-
b) włoski-
włoski-
c) celny-
celny-

2

Odpowiedzi

2010-03-19T20:18:46+01:00
A)ranny- rana

Pies ma dużą ranę na brzuchu.

b)włoski-włosy
Mam długie włosy
c) celny - cela

Jestem w celi.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:23:25+01:00
Ranny- rana

Dzisiaj zostałem ranny.
Ranny- poraniony.
Wczoraj poraniłam sobie ręce.
Włoski.

Kochanie ale masz już długie włoski

Włoski- język obcy
Jutro zaczyna się kurs Języka włoskiego.
celny- celnik

Na granicy kontrolował nas celnik.

celny- celnie

Dzisiaj na Wf-ie celnie rzucałem co kosza.
1 5 1