Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T16:45:22+01:00
1. Mianownik czytający zamknięty
2. Dopelniacz -czytającego zamkniętego
3. Celownik - czytającemu zamniętemu
4. Biernik - czytającego zamkniętego
5. Nadrzednik -czytającym zamkniętym
6. Miejscownik -czytającym zamknietym
7. Wolacz - czytający ! zamknięty !

m czytający zamknięci
d czytających zamkniętych
c czytającym zamkniętym
b czytających zamkniętych
n czytającymi zamkniętymi
msc czytających zamkniętych
w czytający! zamknięci !

1 5 1
2009-10-27T17:01:45+01:00
Liczba pojedyncza liczba mnoga
M.(kto?co?)czytający ,czytający
D.(kogo?)(czego?)czytającego ,czytających
C.(komu?)(czemu)czytającemu ,czytającym
B.(kogo?co?)czytającego ,czytających
N.(z kim?z czym?)czytającym ,czytającymi
Msc.(o kim? o czym?)czytającym ,czytających
W.O!czytający ,czytający


rodzaj męski czytający, rodzaj żeński czytająca, rodzaj nijaki czytające
liczba pojedyncza liczba mnoga
M.(kto?co?)zamknięty ,zamknięci
D.(kogo?czego?)zamkniętego, zamkniętych
C.(komu?czemu?)zamkniętemu, zamkniętym
B.(kogo?co?)zamkniętego, zamkniętych
N.(z kim?z czym?)zamkniętym,zamkniętymi
Msc.((o kim? o cym?)zamkniętym, zamkniętych
W.O! zamknięty, zamknięci

rodzaj męski zamknięty rodzaj żeński zamknięta rodzaj nijaki zamknięte
1 5 1