Odpowiedzi

2010-03-19T20:39:20+01:00
Liczba jedności 2
Liczba dziesiątek x to razem to x+2 =10x+2

Po przestawieniu
Liczba jedności x
liczba dziesiątek 2 to razem 20+x
Równianie:
20+x=(10x+2)-45
20+x=10x+2-45
x-10x=2-45-20
-9x=-63/-9
x=7
Liczba ta to 72
Po przestawieniu 27
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:42:54+01:00
Przed przestawieniem:
cyfra jedności - 2
cyfra dziesiątek - x
liczba - 2+10x

po przestawieniu:
cyfra jedności - x
cyfra dziesiątek - 2
liczba - 2*10+x = 20+x

2+10x = 20+x+45
2+10x = 65+x
10x-x = 65-2
9x = 63 |:9
x = 7

liczba: 72
42 1 42
2010-03-19T20:44:26+01:00
Cyfra dziesiątek- x
cyfra jedności - 2
liczba przed przestawieniem cyfr: 10 *x +2
liczba po przestawieniu cyfr: 2* 10 + x

Jeżeli wiem że liczba otrzymana po przestawieniu cyfr jest o 45 mniejsza od liczby przed przestawieniem to:
10x +2 = 20 + x + 45
10x - x = 20 + 45 - 2
9 x = 63 /:9
x = 7

podstawiamy:
liczba przed przestawieniem cyfr : 10 * 7 + 2 = 72
liczba po przestawieniu cyfr: 10 * 2 + 7 = 27

72 -27 = 45

ta liczba to 72 ;))
17 2 17