Krzyżówka z geografi
1. jeden z pierwiastków budujących jądro Ziemi - 6 liter
2. rodzaj fal służących do badań budowy wnetrza ziemi - 10 liter
3. jedna z metod badaniu wnetrza ziemi - 9 liter
4. nazwa prądów cieplnych wystepujących w płaszczy ziemi - 11 liter
5. najcieńsza zewnetrzna warstwa naszej planety - 7 liter
6. najgrubsza spośród warstw budujących ziemię - 7 liter
7. nauka zajmująca się badaniami fizycznymi właściwości wnetrza ziemi- 9 liter
8. ,, serce'' ziemi - 5 liter
9. podstawowy składnik skał ..- 7 liter
to jest z cwiczenia ,,planeta nowa '' 1[ nowej ery] ze str. 35

3

Odpowiedzi

2010-03-19T20:50:06+01:00
1. Żelazo
2.sejsmiczne
3.wiercenia geologiczne
4.konwekcyjne
5.skorupa ziemska
6.płaszcz ziemi
7.
8.jądro
9.minerał


4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:54:59+01:00
1. jeden z pierwiastków budujących jądro Ziemi - 6 liter-żelazo
2. rodzaj fal służących do badań budowy wnetrza ziemi - 10 liter-sejsmiczne
3. jedna z metod badaniu wnetrza ziemi - 9 liter-wiercenia
4. nazwa prądów cieplnych wystepujących w płaszczy ziemi - 11 liter-konwekcyjne
5. najcieńsza zewnetrzna warstwa naszej planety - 7 liter-skorupa
6. najgrubsza spośród warstw budujących ziemię - 7 liter-płaszcz
7. nauka zajmująca się badaniami fizycznymi właściwości wnetrza ziemi- 9 liter-geofizyka
8. ,, serce'' ziemi - 5 liter-jądro
9. podstawowy składnik skał ..- 7 liter-minerał
5 2 5
2010-03-19T20:59:59+01:00
1. tlen, krzem, metale
2.sejsmiczne
3.metoda refleksyjna, refrakcyjna, tomografia sejsmiczna
4.może konwekcyjny
5.litosfera
6.powłoka
7. geologia
8.jądro
9.minerał
1 5 1