1.Poniższe organizmy uporządkuj tak, aby powstał łańcuch troficzny
jastrząb/kwieciak jabłoniowiec/ sikora bogatka/ jabłoń

2. Nazwij kolejne poziomy troficzne tego łańcucha pokarmowego
3. Uzasadnij słuszność zaliczania konkurencji do oddziaływań antagonistycznych. Podaj jeden przykład tego rodzaju zależności.

3

Odpowiedzi

2010-03-19T21:16:56+01:00
1. jabłoń - kwieciak jabłonowiec - sikorka bogatka - jastrząb

2. producent - konsument I rzędu - konsument II rzędu - konsument III rzędu

3. Konkurencja słusznie zaliczana jest do oddziaływań antagonistycznych, gdyż przez walkę o daną niszę ekologiczną dwa gatunki lub też dwie różne populacje tego samego gatunku działają wzajemnie na niekorzyść konkurenta.
yyy... przykład. np. drzewa w lesie. jedno próbuje prześcignąć inne, żeby mieć jak najkorzystniejsze warunki do życia, jak najwięcej słońca. ograniczając lub udostępniając dopływ promieni słonecznych skazuje ono inne drzewa na śmierć, w najlepszym wypadku bycie małym "krzaczkiem"...


daawnooo to miałam, przepraszam.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T21:19:38+01:00
Jabłoń - kwieciak jabłkowiec ! - sikora bogatka - jastrząb

producent - konsumentI - konsumentII - konsumentII

Konkurencja jest słusznie zaliczana do oddziaływań antagonistycznych, ponieważ organizmy współzawodniczą o zdobycie jakiejś korzyści np. miejsca do rozrodu, tym samym odbierając innym organizmom optymalne warunki życia.
Lew i pantera konkurują o pożywienie.

2010-03-19T21:47:54+01:00
1. jastrzab - sikorka bogatka - jablon - kwiciak jabloniowiec
2. producent - konsument I - konsument II - konsument III
3. np. drzewa, rosliny
- walka o nisze ekologiczna

licze na naj:)