Odpowiedzi

2010-03-19T20:59:36+01:00
Dane:
liczba dziewczyn - x
liczba chłopców - 3x
w sumie uczniów - 32

x + 3x = 32
4x = 32 / :8
x = 8

liczba dziewczyn = 8 liczba chłopców = 8 × 3 = 24

Odp.: Chłopców w klasie było 24.
26 3 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T20:59:49+01:00
X-ilość dziewczyn w klasie
3x- ilość chłopców

3x+x=32
4x=32/:4
x=8

8-ilość dziewczyn
3*8=24-ilość chłopców

Odp: W klasie było 24 chłopców.
6 5 6