Proszę o pomoc ! ; )

podręcznik : matematyka 1 z plusem > nowe wydawnictwo <
str. 176 zadanie 5 .

Figury na rysunkach to trójkąt, trapez i równoległobok. Zapisz i rozwiąż odpowiednie równania.
a) h=6
jeden bok=12
pole=42

b) ......
c) ......

dalej pisze wszystko w podręczniku !

proszę o w miarę szybką odpowiedź ! ; ))
daję naaj ! ;d

2

Odpowiedzi

2010-03-19T21:26:09+01:00
A)[6*(12+X)]/2=42
6*(12+x)=42*2
12+x=84/6
x=14-12
x=2

b) (x+2+x+2x-4)*4=44
_______________________
2
(4x-2)*2=44
8x-4=44
8x=44+4
8x=48
x=48/8
x=6


c) x= 7 i jedna trzecia
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T21:32:58+01:00
A) 12+2=14 P=a*h/2 x=2
14*6/2=84/2 84/2=42
b) x=6
P=(a+b)*h/2 P=(6+16)*4/2 P=22*2 P=44
c) x=7⅓
3 2 3