Zad.1 Trójkąt ma przy podstawie katy o mierze 35 i 40 stopni. oblicz miare trzeciego kata.

zad.2 pole kwadratu jest rowne 128cm². oblicz jaka dlugosc ma przekatna kwadratu.

zad.3 trojkat prostokatny rownoramienny ma pole 150cm², oblicz dlugosc przyprostokatnych.

3

Odpowiedzi

2010-03-19T21:11:52+01:00
1]
180-35+40)=180-105⁰ ma trzeci kąt
2]
a²=128cm²
a=√128
a=8√2cm

przekatna d ma
d=a√2=8√2√2=8√4=16cm
3]
a=przyprostokątne
2a²×½=pole trójkąta
a²=150cm²
a=√150
a=5√6cm= długosć przyprostokątnych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T21:12:10+01:00
A)suma miar wszystkich kątów w trójkącie wynosi 180 stopni więc:
180-40-35=105(stopni)
Kąt ma miarę 105
b)P kwadratu = a^2
128=a^2 - pierwastkuje
a=pierwiatek z 128
a=pierwiastek z 64*2
a=8pierwiastków z 2
przekątna= a pierwiastek z 2
d=a pierwiastek z 2
d= 8 pierwiastków z 2* pierwiatek z 2
d=8 * pierwiastek z 2 do kwadratu
d= 16
Przekątna ma miarę 16
c)P trójkąta =1/2 a * h
w tym przypadku a=h
150= 1/2a * a
150=1/2 a^2 /mnożę obustronnie przez 2
300=a^2
a= pierwiatek z 300
a= pierwiastek z 100*3
a= 10 pierwiatków z 3
Odp: przyprostokątne mają miarę 10 pierwiastków z 3





2 3 2
2010-03-19T22:25:20+01:00
Zadanie 1
180° - 35° - 40° = 105°
Odp.: Miara trzeciego kąta wynosi 105°.

Zadanie 2
b² = 128 cm²
b = √ 128
b = 8 √2 cm
d = b √2 = 8 √2 √2 = 8 √4 = 16 cm
Odp.: Długość przekątnej wynosi 16 cm.

Zadanie 3
x - przyprostokątne
2x² × ½ - pole trójkąta
x² = 150 cm²
x = √150
x = 5 √6 cm - długość przyprostokątnych
Odp.: Przyprostokątne mają długość 5 √6 cm.



;P