Największe na świecie skupisko jezior znajduje się w Finlandii (ponad 60 000 jezior). Zajmuje około 9% terytorium tego kraju. Największe fińskie jezioro- Saimaa ma powierzchnię 4400km2. Oblicz powierzchnię Finlandii, wiedząc, że Saimaa stanowi około 14,5% powierzchni fińskich jezior.

Proszę o rozwiązanie ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T21:14:21+01:00
Tyle zajmują jeziora.
14,5% - 4400 km2
100% - x

x = 100% * 4400 km2 / 14,5% (procenty się skrócą)

x = 440000 / 14,5 km2

x = 30344, 82 km2

Powierzchnia Finlandii:

9% - 30344,82 km2
100% - x

x = 100% * 30344,82 km2 / 9% (procenty się skrócą)

x = 3034482 / 9 km2

x = 337164, 66 km2
1 5 1
2010-03-19T21:14:52+01:00
4400km² - 14,5%
x km² - 100%

4400 × 100 = 14,5 × x
440000 = 14,5 × x
x = 440000 ÷ 14,5
x = 30345 (km²)

30345 km² - 9%
x km² - 100%

30345 × 100 = x × 9
3034500 = x × 9
x = 3034500 ÷ 9
x = 337167 km² (ok.)
1 5 1