Odpowiedzi

2010-03-19T21:14:03+01:00
X+y=600
x/y=5/7

x=600-y
5y=7x

5y=7(600-y)
5y=4200-7y
5y+7y=4200
12y=4200
y=4200:12
y=350

x=600-y=600-350=250
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T21:15:35+01:00
{x+y = 600
{x/y = 5/7 *7y(obie strony mnożymy przez 7y, pozbywamy się ułamków)

x+y=600
7x=5y

y=600-x
7x=5(600-x)
7x=3000-5x
7x+5x=3000
12x=3000
x=3000/12
x=250
y=600-x=600-250=350

x=250
y=350

Spr.
x+y=250+350=600
x/y=250/350=5/7
pozdrawiam:)
1 5 1
2010-03-19T21:16:48+01:00
{x+y = 600
{x/y = 5/7

{x+y = 600
{7x=5y/:7

{x+y = 600
{x=5/7y

{5/7y+y=600
{x=5/7y

{12/7y=600/*7/12
{x=5/7y

{y=350
{x=5/7*350

{y=350
{x=250