Odpowiedzi

2010-03-19T21:19:00+01:00
Odrodzenie w Polsce- to ''złoty wiek''. Polska rozwijała sie gospodarczo ekonomicznie. Nastąpił rozwój nauki kultury sztuki i architektury.
Zmiany w architekturze:
-linia pozioma
-balustrada
-zdobienie okien
-pojawiły sie krużganki
-arrasy
-kopuły złocone krzyże
-budowano ratsze
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T21:24:20+01:00
-rozwój gospodarki
-wspieranie literatów i artystów przez najbogatszych\
-wprowadzenie do Polski wiele nowych zwyczajów(Włoskich) za pośrednictwem Bony Sforzy
-rozwój nauki i oświaty
-wznoszenie wspaniałych kamienic mieszczańskich, ratuszów i rezydencji magnackich
-pojawienie się nowych elementów architektonicznych, np attyki
-napisanie przez Mikołaja Kopernika dzieła pt. " O obrotach sfer niebieskich"
-napisanie przez Andrzeja Frycza Modrzewskiego dzieła pt. " O poprawie Rzeczpospolitej
-rozkwit literatury
-wiele dzieł napisanych przez Jana Kochanowskiego jak np. " Pieśń o spustoszeniu Podola" i "Odprawa posłów greckich"
-wiele dzieł napisanych przez Mikołaja Reja z Nagłowic "ojca literatury polskiej"

(napisalam wszystko, co potrzeba) ;]
10 3 10
2010-03-19T21:33:09+01:00
Osiągnięcia Polski podczas Odrodzenia:
-odkrycie przez Kopernika ze ziemia obrac sie wokól slońca;
-powsawaly krzyze na kościolach;
-były ratysze
-maszkarony
5 2 5