Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T16:53:43+01:00
Węzły chłonne stanowią bardzo ważny element układu krwiotwórczego w zakresie limfocytopoezy, kształtowania systemu immunologicznego oraz tzw. czynności filtracyjno-fagocytarnych. Stanowią one układ rozproszony w całym organizmie, połączony naczyniami chłonnymi.
1 1 1
2009-10-27T21:30:22+01:00
Do układu limfatycznego, zwanego także układem chłonnym zaliczamy: naczynia limfatyczne, węzły chłonne i niektóre narządy takie jak: grasica, śledziona, czy szpik kostny. Możemy tu także wyróżnić migdałki, które są zgrupowaniem tkanki chłonnej. Limfa, inaczej chłonka jest płynem ustrojowym o mlecznym zabarwieniu. Powstaje w wyniku przesączu krwi przez naczynia włosowate.
1 5 1