1)w jaki sposób człowiek może ustrzec sie przed zarażeniem pasożytami takimi jak:
-owskik ludzki
-włosień kręty
-tasiemiec uzbrojony,
-glista ludzka
2)Uzupełnij:
TASIEMIEC UZBROJONY:
a)charakterystyczna cecha budowy zewnętrzniej........
b)liczba żywicieli w cyklu życiowym(kilka lub jeden)..................
c)charakterystyczna cecha budowy układu rozrodczego..............

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T22:09:24+01:00
)w jaki sposób człowiek może ustrzec sie przed zarażeniem pasożytami takimi jak:
-owskik ludzki
higiena i czeste mycie rak

-włosień kręty
jedzenie miesa ugotowanego i przebadanego weterynaryjne
-tasiemiec uzbrojony,
jedzenie ugotowanego i przebadanego miesa wieprzowego
-glista ludzka
-nalezy myc owoce i warzywa przed jedzeniem, picie wody przegotowanej ,niezanieczyszczoenej jajmi glisty
2)Uzupełnij:
TASIEMIEC UZBROJONY:
a)charakterystyczna cecha budowy zewnętrzniej..haczyki ktorymi przykuwa sie do blony jelita cienkigo ......
b)liczba żywicieli w cyklu życiowym(kilka lub jeden)...kilka.
c)charakterystyczna cecha budowy układu rozrodczego obojnak, produkuje b.duza liczbe jaj
7 3 7
2010-03-19T22:10:29+01:00
1.DO WSYSTKICH PASOZYTÓW TAK SAMO:najwaniejsze higena osobista,uwazanie na to co jemy,unikanie niezbadanego mięsa.
2.a)sa haczyki dzieki którym przytwierdza sie do jelita cienkiego
b)zyja w jednym zywicielu
c)jest to ze kazdy segment(proglyt)jest gotowym narzdem rozrodczym dlatego produkuja tak duo jaj(ok 100tys)
2 5 2