W 2007r. pan Lipski wpłacił do banku 2000zł i po roku otrzymał 140 zł odsetek. W 2008r. pan Lipski znowu wpłacił do banku 2000zł, ale oprocentowanie w tym banku zmalało o 3 punkty procentowe. Jakie odsetki otrzymał pan Lipski po kolejnym roku ?

2

Odpowiedzi

2010-03-19T22:11:19+01:00
2000 - kwota , która pan lipski wlacil w 2007 roku
140 zł - wartośc odsetek po roku
2000- kwota , która wplacil w 2008 roku
odsetki z 2008 roku = 140-3%
2000 : 100= 20
20- 1 %
7razy 20 = 140 zł - odsetku po roku

7% - 3% = 4 %
odsetki będą wynosiły 4%
4%- 80 zł
Odsetki będą wynosiły 80 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T22:12:37+01:00
2007 rok
Kapitał k=2000
Czas t= 1 rok
Oprocentowanie p=?
Odsetki d=140 zł

d=k*p*t
140=2000*1*p
140=2000p
p=140/2000
p=0,007=7%

2008 rok
Kapitał k=2000
Czas t= 1 rok
Oprocentowanie p=7%-3%=4%
Odsetki d=?

d=k*p*t
d=2000*1*4%
d=2000*0,04
d=80 zł
Odp.
W 2008 roku pan Lipski otrzymał 80 zł odsetek.
pozdrawiam:)