Odpowiedzi

2010-03-19T22:16:48+01:00
W trójkącie równoramiennym kąt między ramionami jest 2 razy większy od kata przy podstawie .
Jakie miary mają kąty tego Trójkąta.?

x+x+2x=180⁰
4x=180⁰ /:4
x=45⁰
45⁰;45⁰;90⁰
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T22:17:49+01:00
Oznaczmy kąty przy podstawie przez β przy wierzchołku α.
Mamy, że 'kąt między ramionami jest o 2 stopnie większy od kąta przy podstawie'
Tak więc α=β+2 stopnie. Oraz wiemy, że suma kątów w trójkącie wynosi 180 stopni. Kąty przy podstawie w trójkącie równoramiennym mają takie same miary.
x+x+2x=180⁰
4x=180⁰ /:4
x=45⁰
45⁰;45⁰;90⁰
3 1 3
2010-03-19T22:19:39+01:00
180°÷4=45°
45°×2=90°
90°+45°+45°=180°

Odp:Kąt między ramionami wynosi 90°, a kąt przy podstawie 45°.
4 2 4