1.marzena kupiła notesy 60, 32, 16 kartkowe. notesow najcienszych jest o 5 wiecej niz 32 kartkowych a najbrubszych tyle co 16 i 32 kartkowych razem. wszystkie notesy zawieraja łacznie 1220 kartek, ile notesow kazdego rodzaju zakupila marzena.ulozodpowiednie rownanie i rozwiaz je.
2.na przedstawienie przyszlo d doroslych i m dzieci razem 123 osoby. kiedy przed koncem przedstawienia wszedl jeden tata z dwojkasynow okazalo sie ze dzieci jet 3 razy wiecej niz doroslych. zapisz uklad rownan i oblicz ilu doroslych iilu dzieci przyszlo do teatru.
3. hurtownia zakupila 12 plaszczy i 15 kurtek za laczna kwote 13500. plaszcz byl o 180 zl drozszy niz kurtka. oblicz cene kurtki i plaszcza.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T22:41:48+01:00
Zadanie 3

1.cena płaszcza: x
2.cena kurtki: y

12x+15y=13500
y=180+x

12x+15y=13500
x-y=180 / * (-12)

12x+15y=13500
-12x+12y=-2160

27y=340 / :27
y=420

12x+15*420=13500
12x+6300=13500
12x=7200 / :12
x=600

Odp. Płaszcz kosztuje 600 złotych a kurtka kosztuje 420 złotych.
1 1 1
2010-03-19T22:44:18+01:00
Zad.1
16 kart = x
32 kart = x-5
60 kart = x-5+x

razem:
16x+32(x-5)+60(x-5+x)=1220
16x+32x-160+60x-300+60x=1220
168x-460=1220
168x=1680/:168
x=10

Odp.
16 kart bylo 10, 32 kart bylo 5 i 60 bylo 15.