Odpowiedzi

2010-03-19T22:35:17+01:00
Przystosowania:
wilgotna skóra-wymiana gazowa
zmiennocieplność
gruczoły sluzowe
serce posiada 2przedsionki i 1 komora
parzyste koncyny
Ochrona:
Głównie chronione sa ich siedliska.Czest a to jeziora i bagna .Dal ochrony buduje sie małe tunele na ulicy by mogły przejsc przez jezdnie nie prejechane.Ustawia sie rowniesz znaki ostrzegawcze.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T22:55:31+01:00
Przystosowania płazów do życia wodno-lądowego:
-skóra pokryta śluzem, który ułatwia poruszanie się w wodzie i zabezpiecza przed wyschnięciem na lądzie;
-płuca są wydajnym organem wymiany gazowej na lądzie (formy larwalne mają skrzela które zanikają nim wyjdą one na ląd)
-skoczne odnóża tylne, które ułatwiają poruszanie na lądzie a w wodzie są napędem dzięki palcą połączonym błoną pławną.

Ochrona płazów:
Wiele gatunków jest zagrożonych wyginięciem. W Polsce wszystkie płazy są chronione. Ochrona płazów sprowadza się głównie do ochrony siedlisk, tj. stosunkowo płytkich zbiorników słodkowodnych i terenów w ich pobliżu. W celu ratowania płazów można stawiać znaki ostrzegawcze i taśmy zabezpieczające zwierzęta przed wtargnięciem na drogę lub okresowo drogi te wyłączać z ruchu pojazdów (co w Polsce jest rzadkością).