Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-19T22:37:06+01:00
Życie w środowisku wodnym bardzo różni się od życia w środowisku lądowym. W wodnym oddychamy skrzelami, a w lądowym płucami. W lądowym poruszamy się za pomocą kończyn, a w wodnym potrzebne nam będą płetwy. Do życia w obu tych środowiskach potrzebne jest też odpowiednie przystosowanie do danej temperatury tam panującej.
5 3 5
2010-03-19T22:45:49+01:00
Środowisko wodne stwarza warunki do życia roślin w wodzie inne niż środowisko lądowe. Światło jest jednym z najważniejszym czynnikiem ekologicznym wpływającym na rośliny.

Ląd jest zupełnie innym środowiskiem niż woda. Na nim zwierzęta muszą mieć dobry wzrok, słuch i węch, aby móc uciec przed groźnym drapieżnikiem.
2 3 2
2010-03-19T22:51:55+01:00

Organizmy przystosowane do wody:
-mają opływowy kształt ciala
-maja maskujące kolory
-maja ogon (napęd)
ciala sa pokryte sluzem
organizmy przystosowane do lądy:
-musza być twarde aby sie nie złamały (rosliny);
-musza byc przygotowane na zmiene temperatury
-musza walczyc o pozywienie(w wodzie tez)
2 3 2