W geocentrycznym ukladzie odniesienia Ksiezyc obiega Ziemie z szybkoscia okolo 1km/s. Zakladajac, ze jego orbita jest okregiem o promieniu 384 000 km oblicz ile czasu trwa jeden obieg. Narysuj wykres v(t), oraz s(t) dla Ksiezyca.

Rysunku raczej tu nie da sie zrobic, ale moze mi dacie jakas indykacje jak ten rysunek trzeba zrobic.
Ocenie najlepsza.

2

Odpowiedzi

2010-03-20T09:48:41+01:00
Dane:
V = 1 [km/s]
r = 384 000 km
szukane : T
Geocentryczny układ odniesienia to taki układ w którym środek ziemi jest uważany za środek tego układu i jest on nieruchomy
Skorzystamy tu ze wzoru na szybkość ciała w ruchu jednostajnym po okręgu
V = 2×π×r/T
T = 2×π×r/V = 2×3,14×(384 000 km)²/1[km/s] = 2411520s =
= 27,91 dnia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T09:55:38+01:00
V=2πr/T ruch po okręgu r=384000 km
T=2πr/v = 2*3,14*384000/1 = 2412743 sek = 670 godz = 27,9 dni
1 5 1