Doświadczenie 1
Przyrządy i materiały:pierścień Gravesande'a, palnik
1.Sprawdź, czy kulka metalowa swobodnie przechodzi przez pierścień i zapisz swoje spostrzeżenia.
........................................................................
2. Ogrzej kulkę nad palnikiem i sprawdź, czy po ogrzaniu kulka przechodzi przez pierścień.
.............................................................................
3. Sprawdź, czy po ochłodzeniu kulka przejdzie przez pierścień. Jak myślisz, co się stanie,gdy rozgrzaną kulkę ochłodzimy?
.........................................................................................................................
4. Sprawdź, czy rozgrzana kulka przejdzie przez rozgrzany pierścień.
...........................................................................................................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T07:51:25+01:00
1.Kulka w temperaturze pkojowej swobdnie przechodzi przez pierścień
2. Po ogrzaniu kulki próba przełożenia jej przez pierścień nie powiodła się.
3. Gdy ogrzaną wcześniej kulkę ochłodzimy znowu będzie swobodnie przechodziła przez pierścień
4. Kulka przejdzie przez rozgrzany pierścień, ponieważ pierścień ogrzany zwiękrzy swoją objętość jak wcześniej kulka.

prosze miałam to ostatnio na lekcji :D
4 5 4
2010-03-20T07:56:08+01:00
1. Tak

2. Nie poniewaz kulka po ogrzaniu stala sie wieksza

3. Przejdzie, poniewaz przy ochladzaniu kulka zmniejsza swoja objetosc

4. Tego nie jestem pewien. Jesli pierscien i kulka beda mialy ta sama temperature to powinna przejsc.

Zjawisko tutaj opisane to rozszerzalnosc temperaturowa

mysle ze pomoglem;)
licze na naj:)
1 5 1