Odpowiedzi

2010-03-20T09:48:09+01:00
A) (x-2) -4(3-x) ≥6
x-2-12+4x ≥ 6
5x-14 ≥ 6 | +14
5x ≥ 20| 5
x ≥ 4

b) x+4 / -6 ≥ 0 |* (-6)
x+4 ≥ 0 |-4
x= -4

c) 0,5x+1 > 2(3-x)
0,5x+1 > 6-2x | -0,5x
1 > 6- 1,5x | -6
-5 > -1,5x | : (-1,5)
3 i 1/3 > x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T09:50:31+01:00
A.) (x-2) -4(3-x) ≥6
x-2-12+4x≥6
5x≥6+14
5x≥20 /5
x≥4


b.) x+4
kreska ułamkowa -6 ≥ 0
2
(x+4)/2-6≥0 /*2
(x+4)-12≥0
x+4-12≥0
x≥8

c.) 0,5x+1 > 2(3-x) /*2
x+2>4(3-x)
x+2>12-4x
5x>10 /5
x>2