Zad. Z nizej wymienionego Tekstu Zródłowego odpowiedz na pytania ;

Byl czas pertraktować zemna ; po żółtowodzkiej korsuńskiej igraszce byl czas; pod Piławcami byl; na ostatek pod zamosciem byl. Teraz juz czasu nie masz; juzem dokazal, o czem nie myslał zrazu i dalej com umyślił. wybije z Polskiej niewoli narod Ruski wszystek; a com pierwej o szkode moja i krzywde wojowal, teraz wojowac bede o wiarę prawosławną nasza.
Bedę mial 200 000 - 300 000 swoich; orde {tatarską} wszystką przy tem. Wieczna z nimi Tatarami nasza kozacka przyjazn., ktorej swiat nie rozerwie. Za granice na woję nie pujdę; dosyc mam dostatku i pozytku w ziemi i ksiestwie mojemu po Lwów, Chełm i Halicz. a sanąwszy nad Wisła, powie dalszym Lachom: "siedzcie i milczcie Lachy". Nie postoi mi noga żadnego kniazia i szlachetki w Ukrainie.

1. Jakie bitwy wymienił Chmielnicki?
2. Na czym polegala zmiana jego zamiarów?
3. Co spowodowało te zmianę?
4. Na jakiej sile wojskowej zmierzal sie oprzec Chmielnicki?
5. Jak daleko siegało, zdaniem Chmielnickiego, jego "ksiestwo"?
6. Dokąd zamierzał dotrzec Chmielnicki?

Bardzooo prosze o wszytsko, za najlepsze dam naj !! w razie probleomow pisac wiadomosc prywatna ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T09:19:00+01:00
1. Bitwa pod Korsuniem, bitwa pod Żółtymi Wodami, pod Piławcami, pod Zamościem
2. Chmielnicki zrezygnował z prób dojścia do porozumienia z Polakami, na rzecz rozprawy zbrojnej.
3. O zmianie zadecydowały wygrane bitwy.
4. 200000-300000 Kozaków wspieranych przez ordę tatarską.
5. Wg Chmielnickiego jego księstwo miało sięgać aż po zachodnia granicę Ukrainy.
6. Do Małopolski
2 4 2
2010-03-20T09:20:10+01:00
I.Bitwu pod Żółtymi Wodami,Jorsduniem,Piławcami,zamośćiem
2.Chciał wybawić naród Ruski
3.Spowodowało to wojne religijna,o prawosławie.
4.ok 300tys wojska
6,,po chełm.lwow i halicz,,
5.az do turcji chyba