Odpowiedzi

2010-03-20T09:39:40+01:00
Jeśli wykres funkcji f(x)=2x-4b przecina oś OY w punkcie P(0,-5) to:
A)b=-5 B) b=1,25 C) b=5 D)b=-1,25
Odpowiedź uzasadnij??

-5=0-4b
b=5/4 B
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T09:40:26+01:00
Y=2x-4b P(0,-5)
Podstawiamy punkt P do równania
-5=2×0-4b
-5=-4b/÷-4
b=5/4=1,25

Wiadomo, że jesli punkt P przecina oś OY to druga wspolrzedna punktu jest nasza liczba b.
-4×5/4=-5
13 4 13