1.Obracamy dwa jednakowe prostokąty o wymiarach 4cm x 10cm,jeden wokół krótszego,a drugi wokół dłuższego boku.Który z otrzymanych walców ma większą objetosc?

2.Ile litrów wody można wlać do garnka o średnicy 24cm i wysokości 15cm?

3.Średnica podstawy walca o objętości 0,36π dm³ ma 12cm.Jaką wysokość ma ten walec?

PROSZE O ROZWIAZANIA(OBLICZENIA) DAJE OCENE NAJWYZSZĄ :)

























































2

Odpowiedzi

2010-03-20T09:48:34+01:00
Zadanie1
V1=pi r(2)x H
V1=pi 10(2) x 4
V1=PI 100 X 4
V1=400 Pi
V2=pi x 4(2)x 10
V2=80 pi
zadanie2
V=pi x 12(2) x 15
V=pi x 144 x 15
V=2160pi cm(2)=1080l pi(nie jestem przy tym zadaniu pewna czy to tyle wyjdzie wię sprawdź)
zadanie3
niestety nie wiem ale jak się dowiem to napiszę do ciebie prywatną wiadomość tak gdzieś o godzinie 21:000
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-20T09:53:57+01:00
Zad.1
wokół krótszego boku :
r=10
h=4
v=pi*rdo2*h
v=pi*10do2*4
v=400pi(cm3)

wokół dłuzszego boku
h=10
r=4
v=pi*4do2*10
v=160pi(cm3)
wiekszą objętosć ma pierwszy walec
Zad.2
r=12
h=15
v=pi12do2*15
v=144pi*15
v=2160pi
v=2160*3,14
v=6782,4cm3
6782,4cm3 =6,78dm=6,8l
zad.3
v=pi*6do2*h
v=pi*36*h
h=36pi/3,6
h=10

mam nadzieje ze pomogłam
2 5 2