Odpowiedzi

2009-10-27T16:56:45+01:00
JPEG (wym. dżej-peg lub jot-peg) – format stratnej kompresji statycznych obrazów rastrowych, przeznaczony głównie do przetwarzania obrazów naturalnych (zdjęć satelitarnych, pejzaży, portretów itp.), charakteryzujących się płynnymi przejściami barw oraz brakiem lub małą ilością ostrych krawędzi i drobnych detali.
BMP – to jeden z formatów plików z grafiką bitmapową. Opracowany pierwotnie jako natywny dla systemu OS/2, wykorzystywany później także w interfejsach systemów z rodziny Microsoft Windows™, jednak jako wolny od patentów jest dostępny i – mimo dużych rozmiarów – popularny jako format przechowywania danych również na wszystkich pozostałych platformach. Zawiera w sobie prostą kompresję bezstratną RLE (która nie musi być użyta), informację o użytych kolorach. Obsługuje tylko tryb RGB.
GIF (ang. Graphics Interchange Format) – format pliku graficznego z kompresją bezstratną (opis niżej) stworzony w 1987 r. przez firmę CompuServe. Pliki tego typu są powszechnie używane na stronach WWW, gdyż pozwalają na tworzenie animacji dwustanową przezroczystością.
TIFF (ang. Tagged Image File Format) – komputerowy format plików graficznych. Służy do zapisywania grafiki rastrowej.
PNG (ang. Portable Network Graphics) – rastrowy format plików graficznych oraz system bezstratnej kompresji danych graficznych.


nie za bardzo wiem o co ci chodzilo ;)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T17:09:04+01:00
JPEG format stratnej kompresji statycznych obrazów rastrowych, przeznaczony głównie do przetwarzania obrazów naturalnych
BMP – to jeden z formatów plików z grafiką bitmapową. Obsługuje tylko tryb RGB.
GIF – format pliku graficznego z kompresją bezstratną
TIFF Służy do zapisywania grafiki rastrowej.
PNG – rastrowy format plików graficznych oraz system bezstratnej kompresji danych graficznych
3 5 3