Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-20T10:09:02+01:00
Cukier jest związany z węgla, wodoru i tlenu, a wzór jego to C6H12O6(glukoza).
RYSUNEK W ZAŁĄCZNIKU POZDRAWIAM!
2010-03-20T10:48:50+01:00
Http://chemia.organiczna.webpark.pl/cukry/cukry.2.gif

http://www.bryk.pl/teksty/liceum/chemia/biochemia/15596-kr%C3%B3tkie_om%C3%B3wienie_cukr%C3%B3w.html


http://trzebiez.w.interia.pl/wypracowania/wyp_obrazy/cukry/cukry_04.jpg

cukry - związki organiczne o ogólnym wzorze Cx(H2O)y. Są to wielowodorotlenowe aldehydy i ketony (czyli aldozy i ketozy) oraz ich pochodne. Rozróżnia się monosacharydy, oligosacharydy i polisacharydy, oraz ze względu na liczbę atomów węgla w cząsteczce: triozy (3 atomy C), tetrozy (4 atomy C), pentozy (5 atomów C) itd. Pentozy i heksozy stanowią większość monosacharydów występujących w przyrodzie.